A-2 og GORM x ENVISION bygger bro mellem værdier og design

Hos FCG Group skaber vi ofte ekstra værdi for kunderne ved at kombinere styrkerne på tværs af vores selskaber. Og netop fordi vi har komplementære kompetencer, kan vi også hjælpe hinanden. Som da A-2 efter en fusion skulle have en ny visuel identitet.

Der er mange overvejelser, når to virksomheder skal blive til én. Ikke mindst, hvordan man møder omverden med en ny, stærk og samlet visuel identitet – én, der udtrykker de værdier, der skal videreføres i fundamentet for den nye virksomhed.  

 

Det var også tilfældet, da management konsulenthuset A-2 i 2022 fusionerede med Quorum Consulting. Den nye virksomhed rakte ud til GORM x ENVISION og bad dem designe en ny CVI, der kunne understøtte den troværdighed, som i en årrække har sikret A-2 branchens højeste kundetilfredshed.

 

Samarbejdet mellem A-2 og GORM x ENVISION mundede ud i et design, der integrerer værdier som empati og dialog i et organisk formsprog, kreative talebobler og en farvepalet, der adskiller sig fra det mere konservative udtryk, man normalt ser i konsulentbranchen. 

Da vi skulle have nyt CVI, var det naturligt at række ud til vores FCG-konglomerat kolleger i GxE for at løse opgaven. Vi oplevede et forløb med forståelse for vores virksomheds DNA, et godt samarbejde, høj faglig kompetence og kreative indspark, der i sidste ende mundede ud i det flotte resultat som vores nye CVI er blevet

Randi Lehmann Møller, Head of Administration & HR, A-2

Resultatet er en omfattende design-toolbox, der nu kan anvendes til branding, publikationer og præsentationer, og som forstærker fortællingen for konsulenthuset, der i dag kalder sig A-2 Management Consulting. 

 

 

Hør mere om værdien af design i episode 9 af GORM x ENVISIONs podcast En Vision om Branding (find den, hvor du normalt hører podcast). Eller kontakt vores Design Director Lars Simonsen, som står bag A-2's nye design på +45 2968 4904 eller på lasi@gxe.dk.

Andre nyheder fra FCG